Juntedags

Nu när jag är hemma i Uppland hakar jag på en liten härlig syjunta som är helt underbar. En kväll varannan vecka ses vi några tjejer och fikar, pratar, skrattar (och handarbetar litegrann också förstås, hehe). Vi är hemma hos varandra och har det himla trevligt. Ikväll är det dags igen.
 
För två veckor sedan gick det vilt till ute i skogen mellan Forsmark och Östhammar. Vi var mitt ute på bonnalandet där en av tjejerna bor och vi satt och virkade/stickade och drack lite vin i godan ro när grannarna ringde och hade kalvar ute på vift. Vi allihop stövlade iväg över ängarna i kvällsdaggen och föste in de små kalvarna som hoppat över stängslet och smitit iväg från sina morsor. Sicken höjdarjunta.
 
När vi åkte hem kom jag på världens idé: att jag, Frida & Evve skulle bygga ett hus där bredvid Kerstin, som vi var hos, så kunde vi gå över till varandra och dricka vin, junta och jaga kor varenda kväll. Toppenbra tyckte jag! Tills jag kom på att njamen Fredrik, Anders & Ellen då....? Nåja, nog HADE det kunnat bli superhärligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback