Skapar söndagstradition med tacksamhet

Såhär på en söndag som går mot måndag och ny vecka passar det bra med en tacksamhetslista. Ska vi göra det till en söndagstradition? Ja det gör vi. Varje söndag kör vi en lista på saker vi är tacksamma/glada över, så känns det inte lika tungt att gå vidare med ny vecka och kanske kan söndagsångesten dämpas lite. Dela gärna med er i kommentarsfältet, skriv i en bok på nattduksbordet eller ligg bara och fundera en minut innan du somnar. Deal?
 
Jag är tacksam och glad över:
 

... att jag haft ett fint godnattprat med min fina fästman. Småpratat om dagen och sänt några pussar genom luften.
 
... att jag har världens bästa vän i Ebba och att vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Stort som smått. Vi vet allt om varandra och finns alltid för varandra. Det gör mig väldigt trygg.
 
... att lille-lillebror showade loss ordentligt idag när jag var hos pappa och fick mig att gapskratta konstant.
 
... att min mamma kört 10 mil på cykel i helgen för att samla in pengar till Barncancerfonden.
 
... att jag har fantastiska far- och morföräldrar som ställt upp för mig hela helgen på olika sätt.
 
... att kusin bett mig fixa hennes hår inför skolavslutningen på onsdag kväll.
 
... att mina grisar är såna små solstrålar och alldeles friska, härliga och glada.
 
... att jag numer är formellt med i "syjuntan" eftersom jag idag blev inbjuden till FaCeBoOkGrUPpen liksom. <3
 
... att jag fick äta svenska, otroliga jordgubbar hemma hos Anders & Frida i fredags.
 
... att Fredrik och jag haft härliga dagar hemma i Stav. Lugna och sådär vanliga som de är när vi bor tillsammans till vardags i Piteå. Och det är då vi har det som bäst - när vi får pula på i vår egen takt med det som faller oss in.
 
... att jag lägger ut mångfaldsbilder på Instagram under taggarna #jagärintetjockjagärbaramycketkvinna samt #mångfaldimedia. Hoppas fler hakar på och visar upp valkiga magar, hängbröst, näsor i olika storlekar, gropiga lår, you name it. Jag ska skriva mer om det i veckan.
 
Kram och god natt!
 

Kommentarer
Postat av: Elsa Söderqvist

Hej du härliga uppfinningsrika flicka. Ja, sönd är ju fina, men jag har alltid älskat månd:r - nya möjligheter o. omväxling o. endast 4 dagar fram t. mysiga fredag! Hälsa nassarna, som gillar alla da´r.
Kram
Elsa

2013-06-10 @ 13:03:53
Postat av: Elin och Gisela

Välkommen till vår fashionabla blogg Sixteen.se! Kram!

2013-06-12 @ 12:05:39
URL: http://sixteen.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback