En påsktårta i all sin enkelhet - eller mitt livsverk

Glad påsk lite såhär i efterskott! (Men påsken är ju inte slut än så egentligen är jag i fas. Det är idag vi ska vara lyckliga över att Jesus flyttat på stenen och rymt från sin fångenskap och allt det där)
 
JAJA.
 
Igår firades det påskafton på bästa traditionella sätt, traditionsjunkie som jag är. Dock var jag helt stenad på förmiddagen så den ägnade jag åt att sova på kökssoffan. Sedan bar det av till mormor och morfar i nysydd cirkelkjol a'la 50-tal som jag sytt av gardintyg från Presentboden i Skärplinge.
 
Med mig till påskbuffén hade jag tårta. Vi är lite så där icke-förändrings-villiga i vår släkt så alla gör helt enkelt det som de alltid gör (mycket smidigt) och min uppgift är som alltid att ta med något sött. Jag var döless på alla gräddtårtor och hade hittat massor med inspiration i bakbloggar. Något vårigt, fräscht och kitschigt tänkte jag mig och det blev det också. Citron- och hallontårta.
 
Fyra sockerkaksbottnar med citronsmak. Lager 1: vaniljkräm. Lager 2: Grädde vispad med limeskal och hallonsylt. Lager 3: Grädde och färska hallon. Det hela satte jag ihop med hallonmarängsmörkräm, vilket jag också spacklade med under strösslet jag rullade hela härligheten i. (Samt lite importerade bär från Spanien *slår mig själv på fingrarna*).
 
Resultatet ser ni här:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback