Bara en massa festligheter hela helgen

Ja alltså vilken helg. Massor av aktiviteter. Mysiga sådana!
 
Jag har fyndat massa fantastiska saker på loppis i Norrskedika. Igår gick jag hem med finfina saker efter 1,5 timmes rundvandring kring bakluckorna i snålblåsten. Plånboken blev inte ens 300 kronor fattigare trots att jag hade en full resväska plus en kasse med mig hem (med enbart nödvändiga saker. Inget hafs-krafs). Det kallar jag kap. Imorrn kan ni till och med få se vad jag införskaffade för prylar om ni är snälla! DOCK köpte jag inte det största kapet vilket även resulterade i att jag nästan grinade när vi skulle åka hem. På en annan loppis-/vintageaffär hittade jag nämligen min brudklänning. Ja gud alltså vad jag vill gifta mig i den klänningen. 500 spänn. Och jag köpte den inte. *dunkar huvudet hårt i väggen 1000 gånger*
 

När jag hade släppt klänningen för en sekund så blev det byfest i Snatra. Byfest/Jaktlagsfest är ett skitbra påfund. Snacka om avslappnat och roligt bondeparty. Långbord på logen (i en lada, för er som inte förstår bonnska), grillat vildsvin skjutet alldeles runt hörnet osv osv. Självklart var det lövat och pyntat med julgransbelysningar som var upphängda i potatislådorna som var staplade runtom. Vi träffades kl 16 då grillen tändes. Halv tolv stängde vi igen kalaset. Då var vi 10 som var kvar sist alldeles nöjda.
 
Idag har festligheterna bara fortsatt. 3 anledningar att fira:
 
- Mors dag, och eftersom min mamma är en helt fantastisk människa är hon värd det bästa i världen. Men det kan jag förstås inte ge henne förrän jag är rik och berömd. Tyvärr. Men hon får min kärlek <3
 
- Faster fyllde 40 år! Festligheter dagen lång! Det hela kryddades även med en stor dos action. Mer om det imorgon.
 
- SIST MEN INTE MINST: Fredrik och jag har vår tvåårsdag idag. Hela två år har vi hängt ihop och ännu är jag sådär alldeles kärleksfnissig och pirrig när jag är med honom. Det är så konstigt med oss för vi är som ett gammalt gift pensionärspar som firat guldbröllop, men samtidigt härligt nykära. Min härliga prins! Fredrik är den jag en dag kommer fira guldbröllop med, det vet jag. <3
 
Nu ska jag sova som en sten innan jag far iväg till mina knorrdjur som fått selensprutor idag. Marken i norduppland är selenfattig och då blir grisarna svaga i bakbenen. Inte kul, men nu är det åtgärdat!
 
Dagens lärdom: En ska vara tung, bastant och ha korta ben, då är det lätt att springa ifrån stöddiga typer. Med andra ord ska en vara som en gris alltså. (Eller som mig.)

Min "härligt" svullna arm efter att ha badat bland brännässlorna i grishagen idag. 

.. och den dära himla klänningen jag vill ha. Pust.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback