Dä dära loppisfyndäna

Aa typ sÅ praetar ja nulå efter en måanad hemma i noooordupplan'. Shit en sån dialÄkt vi har. Haha. Vi garvade åt det rejält förra helgen när Fredriks syster, mamma och hennes sambo var och hälsade på grisarna och var och fikade hos mormor och morfar. Vad vi än pratade om så hörde vi hur jädrans bonnigt det lät när vi berättade det för dem. "Aa å ja ville jö ha ett silverigt gökur som ja' hitta därute ni vet på Ooove Janssons utanför Gääävle". "Å ni vet när ja skulle harva åt farfar så pang bom så hade ja vänt på Än lyktstolpÄ. KAN ni förstå!". Ja gud alltså hur vi BRÄKER. Sväljer alla L och lägger A:na lååångt ner i halsen.
 
Men det var ju inte det jag skulle säga. Jag skulle ju visa mina fantastiska loppisfynd som jag är mäkta stolt över kan jag säga! Shittan gittan vad jag är stolt.
 
* Resväska a'la Stig Helmer: 50 kr
* Hemvävd stor linneduk (Ihopvikt 100 gånger på bilden): 50 kr
* 5 rullar sprillans nya Duros Gammelsvenska tapeter. Helt intakta förpackningar. Inte ens kantstötta: 80 kr för hela kalaset.
* 1 rulle tapet: 10 kr
* 1 blommig duk med spetskant: 10 kr
* Emaljerade fat + mugg: 120 kr
 
OKEJDÅ det blev 320. Miss i räkningen. Jag som trodde jag klarat mig under 300-ingen men icke sa nicke. I alla fall så är jag nog mest nöjd med mina kära gammelsvenska tapeter. Tänk att få flytta in i det där fantastiska huset om några år och få tapetsera ett rum med de där gammelröda, otroligt vackra tapeterna. Gu, jag får gåshud ba' ja tänker på't.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jamen ! Eru lite galen då !
Hocket tok till o köpa sånt !

Nu börjar jag faktiskt tänka...
milda makter vad ska Fredrik säga och tycka !

Älskar dej ! Galenpanna !

Svar: Haha tokmormor! Tur att Fredrik och jag är så bra på att kompromissa. Han får hållas med sina bängliga ljudsaker och kablar och gud vet allt (det är fult i alla fall) men som utbyte får jag toka mig med loppissaker, hihi. Det är ju så vi är liksom!
Älskar dig också!
Matilda Karlsson

2013-05-27 @ 22:55:57
Postat av: Ebbis

Hahahah, det är bara du som pratar sådär grovt, blanda inte in mig iaf ;) (vill ha den när skratt/grinandes emoijsen här!)

2013-05-27 @ 23:34:42

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback