Förkyld och hängig med drömmar om sommar

I morse vaknade jag och var helt totalt däckad. Dyngförkyld. Hes och snorig och varm. Cyklade iväg till grisarna och gjorde morgonrutinen med tunga ben och bultande huvud. Grisarna gjorde mig glad som vanligt men redan på förmiddagen var jag sjukt ledsen över att jag insåg att min kväll med Fredrik skulle gå åt skogen. Han är i Uppsala ikväll och jag skulle dit och träffa honom eftersom han åker till Nederländerna imorrn bitti. Men det känns inte helt snällt att åka och smitta ner honom som ska sjunga i en vecka på turné. Blä. Jag som längtat (längtar) så.
 
Det är nåt alldeles otroligt hur ynklig en kan bli av en vanlig förkylning. Jag har legat i soffan exakt HELA dagen och Abbe fick ta kvällsfixet med grisarna, men det ska banne mig inte bli långdraget det här. Det väntar både jaktfest och födelsedagsfirande i helgen och då måste jag vara frisk!
 
Nä nu vill jag att det ska bli sommar på riktigt och att alla andra ska bli lediga. Jag ser fram emot en riktig bullerby-sommar med kärlek, grisar, släkt, vänner, hårda sommarfötter, valkiga händer, brunbränd näsa, sommarkalas och annat mys. Och en stark kropp.
 
Några bilder från gårdagens grispyssel
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Här kommer en dos ebbis, så du blir frisk fort! :*

Svar: Tack sötis! Det känns genast lite bättre! :*
Matilda Karlsson

2013-05-21 @ 20:50:07
Postat av: Anonym

Det ser ut som om du trivs där :)
Stor kram! och så hoppas jag att djur och natur där hemma helar så att du snart känner dig bättre!!

Svar: Ja grisar är bästa medicin! :) Kram!
Matilda Karlsson

2013-05-21 @ 21:20:44

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback