Kusinmysdag som avslutas med rumphugget plöjningsförsök

Fredag ja, jag har ju egentligen fredag hela veckan nu för tiden. Det är helt sjukt hur dagvill en kan bli av att vara sjukskriven alltså. Ingen koll alls. Rätt vad det är så är hela ens omgivning ledig och då kommer en på att "jaha, hehe visst ja, helg nu ja!"
 
"Lillkusin" Ellen har varit här idag när föräldrarna och storesyrran jobbade och gud så vi har donat. Pysslat en massa, lagat lunch, spelat uteplockepinn, fixat trädgårdslandet, bakat sockerkaka...osv. Hur mysigt som helst!
 
Nu kom jag precis hem från farmen där jag varit med pappa för att plöja åt farfar, men vi kom inte så långt. Det blev lite rumphugget alltihop när det visade sig att plogen inte alls fungerade som vi tyckte att den borde. Så nu är det service som gäller och sen kan jag brumma vidare i veckan (när jag nu fått allt grisfix i ordning då).
 
För övrigt mår jag himla bra av att vara hemma i Uppland och bonna mig. Det är SÅ skönt att få gå i arbetsbyxor, t-shirt och fula skor med håret i en slarvtofs och bara fixa. Just nu är jag verkligen så väldigt mycket JAG som jag kan bli tror jag. Ja. Så är det. Jag tar traktorn och åker iväg och fikar, ordnar för grisarnas ankomst, vårbrukar åt farfar, grejar lite i trädgården hos mamma, pysslar lite, syr lite.
 
Jag kan lätt säga att om det inte vore så jädrans svårt att leva på bondeyrket skulle jag inte tveka att välja det som yrke. Det skulle ju vara helt guldigt.


Kommentarer
Postat av: Anton

Vi kan bli bönder tillsammans! :)

2013-05-10 @ 17:47:32

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback