Lite mindre förkyld och nykär i nåt gammalt

I morse vaknade jag utan att känna mig febrig i kroppen, hurra! Snorig, hostig osv. men minsann inte febrig. Jag fick hjälp med pigsen på morgonen för att få vila ut lite mer av det onda men har nyss kommit hem från farmen, efter att på eftermiddagen tigg till mig lite fika, fixat med grisarna och överlämnat en full IKEA-kasse med böcker till min(a) bokslukande kusin(er).
 
Mamma och jag rensade vårt bibliotek igår. Jag satt på golvet och sorterade böcker i: ställa upp igen - magasinera - låna ut - ge bort - lämna tillbaka - högar. Det tog sin tid men nu är det gjort. Jag sorterade ut en hel mängd med chic lit till Klara som hon kan njuta av i sommar. Arvid fick en hög hockeyböcker och Axel ett par rejäla handböcker från Gröngölingarna som förgyllde många av mina sommarlovsdagar när jag gick i låg- och mellanstadiet. Han har redan börjat planera hur han ska sätta ihop sitt egengjorda metspö, agna med ost och fiska upp abborrar att helgrilla över öppen eld. Självklart skulle jag få provsmaka, hehe.
 
När jag satt och gick igenom alla härliga böcker jag lämnade iväg till Klara fick jag lust att lusläsa igenom varenda en igen för jag kommer ihåg hur fantastiska jag tyckte de var när jag var 10-15 ungefär. Jag slukade allt som kom i min väg och på somrarna gick det alltid 10-20 böcker beroende på vädret. Jag fick en sån där liten nykärlek till att läsa när jag satt där och sorterade, för nu har det gått en halv evighet sen jag läste en bok. Senaste två årens avkoppling har dels inte existerat, dels har det där bokläsandet inte varit möjligt med min avsaknad av koncentrationsförmåga på sistone.

Nu känner jag att det är dags att hugga tag i någon av böckerna uppe i hyllan. Jag älskar att läsa om böcker jag tycker är fantastiska för jag upptäcker alltid nya saker, så det kan hända att jag börjar med nåt sånt. Da Vincikoden skulle sitta som en smäck tror jag rentav.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback