Medan alla andra kollar på fotboll...

...så har jag precis pratat nån timme med bästis, ska ta mig en liten sipp glögg, lyssna på årets Spotifylista (som för övrigt kommer fyllas på) och pilla lite i julklappslistan. Idag kan jag bocka av ett par saker, dels som färdigställts i julklappsverkstaden och dels några som än så länge är i idéstadiet och kommer att inhandlas.
 
För övrigt lagade jag fläskkotletter igår som kom från storgrisen jag hade i somras. Helt vansinniga kotletter fick jag ut av den grisen alltså. Två får precis plats i pannan - som faktiskt är rätt rymlig. Galet. Men är man uppfödd på kärlek, mjölk och bullar så blir man å andra sidan ganska awesome. Hehe. Allvarligt talat så känns det faktiskt helt fantastiskt att vi till stor del har kunnat äta oss mätta på egenuppfött fläsk hela hösten, och många veckor till framöver.
 
Saftigt, gott och rejält. På slutet av stekningen (som skedde i smör, allkrydda, salt & peppar) rörde jag ner lite soya och grädde som fick puttra med under tiden som jag mixade ihop blomkålsmos.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Låter som en härlig dag! Ha en fortsatt fin kväll! :)

2013-11-19 @ 21:43:27
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Hanna

Var det bitchiga grisen som jag döpte till Hegge? ;)

Svar: Haha japp! ;)
Matilda Karlsson

2013-11-26 @ 17:14:50

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback