Från träig till glammig

Jag har ganska länge haft en ljusstake (ljuspedistal?) i antikvit färg, lite shabby chic-stil. Eftersom jag inte är särskilt shabby utan mer kitsch nu för tiden så har jag tyckt att ljusstaken i fråga varit lite svårplacerad. När jag spraymålade lampfoten till min candylampa gick jag loss på ljusstaken också, utan att direkt tänka efter.
 
Oftast blir det faktiskt bäst när kreativitet sker på impuls utan större eftertanke, och jag kan säga att SÅ nöjd jag är med denna ljusstake nu alltså. Helt plötsligt passar den in lite varstans här hemma bland allt annat kitsch och krafs!
 
Fredags-glam åt folket!
 
(Blockljuset som brinner är det bästa jag någonsin haft. Kommer från Clas Ohlsson och är 100% stearin. Varför är det så bra för då? Jo för hela ljuset blir utnyttjat, äntligen! Kanterna hänger med ner liksom. Inte som de jag haft från IKEA förut där lågan bara gräver sig längre och längre ner och när ljuset är "utbrunnet" är 80% av ljusmassan kvar)
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback