Paket till dörren och packning för helgen

Det är rena rama julafton här hemma idag. Fredrik råkade nämligen få sitt paket från Apple ett par dagar tidigare än väntat. Ett pling på dörren, förvånade blickar, ett brunt paket och lyckan var total när poletten föll ner. Sprillans nylanserad MacBook - och plötsligt känns min endast två år gamla MacBook som en pensionär i jämförelse med Fredriks kliniskt rena, fabriksdoftande, alldeles snordyra leksak. Tur att jag åker bort i helgen så de får lite alone-time, haha!
 
Ikväll efter körrepet styr jag kosan ner mot Robertsfors för diverse släktsammankomster i både sorgens och glädjens tecken. Imorgon eftermiddag begravs Anny, syster till min gammelfarmor, som var en fantastiskt söt och härlig liten tant och som kom att kännas lite som en gammelfarmor jag kunde få ha till låns under alla år när jag varit i Robertsfors. Hon påminde otroligt om sin syster, min gammelfarmor som gick bort för många år sedan. Farfar och Berra kommer upp och ansluter till begravningen så mitt i det tråkiga känns det ändå jätteskönt att få tillfälle att se min farfar-skrutt några timmar.
 
På söndag är det dop för sommarens nytillskott i släkten - Emil & Ellen! Det är så dundermysigt med dop och jag har egenhändigt tillverkat alldeles supersöta små presenter att lämna över.
 
I övrigt räknar jag med en del kalvmys och kraftig ladugårdsdoft i håret, toppat med iskall opastöriserad mjölk direkt från mjölktanken plus en massa tid med släkten.
 
Fredrik får stanna hemma och sköta Kammarkörs-förpliktelserna under helgen då det vankas Allhelgonakonsert i Luleå på söndag, men jag tror inte han är ledsen med tanke på den nya älsklingen han har sällskap av:
 

Kommentarer
Postat av: Emma Roos

Hahah^^ Lycklig kille! Jag funderar på en macbook pro oxå, av nåt slag... men jag är ju nybörjare..

Vi ska lyssna på kammarkören på söndag vi! :)

Svar: Najs! MacBook pro är bäst! Åh härligt, besviken över att det krockade så jag inte kunde vara med :/ Hoppas ni hade en trevlig kväll! :)
Matilda Karlsson

2013-10-31 @ 19:23:44
URL: http://elrl.blogg.se

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback