Snusnäsduken är min bästa vän

Jag har en såndär hår-korv som jag har gjort nå snygga retrofrisyrer med. Som en korv som går att rulla upp håret i nacken på. Världens bästa grej, men det tar ju en vansinnig tid att få till det snyggt. Det ska rullas, fästas med sjuttioelva hårnålar, sprayas och så kanske den hamnar lite snett och OJ vad arg en kan bli.
 
Nu har jag hittat min vardagsfrisyr och den ser nästan likadan ut men tar ungefär en tiondel så lång tid att ordna till. Jag rullar ihop en snusnäsduk, knyter den runt huvudet (liksom ovanpå håret) och sedan helt enkelt bara bökar jag in allt hår runt näsduken så att den "göms". Åh vad jag älskar när saker går snabbt och enkelt. Det tar liksom 2 minuter att få till en frisyr som ändå ser relativt arbetad ut och som är ett bra alternativ till min sedvanliga Lilla My-/Teskedsgumman-knut mitt på huvudet.
 
Yeah!
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback