Ulligt och mulligt

I Österby förra helgen införskaffade jag ju ett naturfärgat ullgarn att sticka handledsvärmare av och äntligen går det att se lite av hur slutresultatet kommer bli. På varje handledsvärmare kommer det vara som 3 volanger och hittills är den översta klar på båda. Sedan ska det plockas upp maskor och stickas två volanger till på vardera halvvante.
 
Förresten, om ni som jag tycker om att lyssna på poddar och dessutom gillar stickning, virkning och humor så har jag ett podd-tips! Stickpodden! Så galet rolig och härlig podd som körs av två tjejer i 25-30-årsåldern. De pratar om allt mellan himmel och jord som har med främst stickning att göra men själva behållningen ligger helt klart i att de har sån härlig humor och är nördiga på det där "lagoma", underbara sättet. Ladda ner på iTunes och sticka loss. De har en hemsida/blogg som du finner HÄR.
 
Förutom att sticka och mysa i vintersolen (ja, för det är snö på marken och -3 grader = vinter), samt konstatera att på Platsbanken finnes intet nytt, så ska vi hjälpas åt att hugga tag i tvätten här hemma och ikväll blir det fredagsmys för hela slanten.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback