Kreativiteten flödar: en ful-lampa blev en candy-lampa!

På loppis i somras hittade jag en fantastiskt bedrövlig lampa, ca 60 cm hög, med en fot i missfärgad och fläckig guldfärg. Skärmen var sydd i ett tjockt, gammelrosa sammetstyg och dessutom dekorerad med tofsband nertill. Den var skitig och allmänt äcklig, men jag ville åt modellen. Särskilt modellen på lampskärmen som var fantastisk.
 
Nu mellan jobbsökningarna behöver jag saker att aktivera mig med för att inte hamna i dö-läge och då tar jag verkligen tillfället i akt att hugga tag i projekt som den där lampan.
 
En burk silver-/kromfärg var det enda som behövdes. Plus överblivna gamla tygbitar jag redan hade hemma. Till det en symaskin, ett måttband, lite matematik, sax, linjal, papper & penna. Och en virkad snodd.
 
Resultatet:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Alltså omg så snygg!

Svar: TACK sötnos!
Matilda Karlsson

2013-09-17 @ 14:23:16
URL: http://ebbaasikberg.blogg.se
Postat av: Frida

Men va fin!!! Åh..är det lika modell som min? Nu blev jag inspirerad, min står orörd. Idé och tidsbrist!! Kram

Svar: Tack! Ja det är det :D Kör ba, hitta nån skojig färg och nåt fint tyg vetja! KRAM <3
Matilda Karlsson

2013-09-17 @ 16:51:20
Postat av: Elin

Gud vad duktig du är!

Svar: Tack snälla du! :D
Matilda Karlsson

2013-09-17 @ 18:34:51
URL: http://elinhes.blogg.se

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback