Så mycket utomhusfix som går att uppbringa i en lägenhet

För en som är van att bli utskickad varenda ledig stund på höstarna för att rafsa (räfsa) ihop löv i en trädgård som består av cirkus 5000 kvm gräsmatta (varav hälften är lövtäckt) kan det tyckas vara skönt att bo i lägenhet.
 
Men.
 
Jag vet att jag sa det förra hösten också och jag säger det igen - jag skulle så himla gärna kliva i ett par gummistövlar och ta på mig fulkläder för att räfsa löv. Det hör ju till, liksom! Särskilt efter sommaren som grisbonde där jag var utomhus 90% av min vakna tid känns det konstigt att inte kunna kliva utanför dörren och på en gång ha saker att ta tag i. Såklart känns det otroligt skönt att inte ha de måsten som t.ex. en trädgård för med sig, men jeeezez vad ska jag göra när höstsolen lyser?
 
Jag vill räfsa, plocka bort gamla torra blommor ur rabatterna, klippa ner växter och täcka dem med granris och mossa för att skydda dem mot den kommande snön, ställa undan trädgårdsmöbler, göra vackra höstarrangemang, kun....MEN vänta nu? En sak av dessa kan jag faktiskt göra. Fixa lite höstblommor på balkongen. Hepp!
 
 
... Sagt och gjort, mycket glad i höst-själen! <3 För sakens skull hade jag på mig gummistövlar, en varm stickad tröja och en rykande kopp kaffe med mig ut på balkongen. Osså katten förstås.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Blogga mera- MERA- M_E_R_A.
jag som inte har facebook tittar ofta !
har en klump i halsen när du skrivit något
"av lycka"... saknar dig otroligt mycket
love you....

Svar: Jag ska försöka blogga så mycket jag nånsin kan nu innan jag (förhoppningsvis) får ett jobb som uppehåller mig! Saknar dig också mormor! Väldigt mycket!
Love you too, puss & kram
Matilda Karlsson

2013-09-26 @ 18:12:59

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback