Sista torsdagen med kammarkören

VAR TAR TIDEN VÄGEN?! Nu är det bara 3 dagar kvar här uppe i småstaden innan flyttlasset går söderut. I morgon kommer mammsen och lil'bro hit och ska hjälpa till med sista flytt-rycket innan vi tidigt på måndag morgon kör iväg, vi och katten. Fredrik stackarn får bo på luftmadrass med vatten och bröd som föda (alternativt gå på Sunes varje dag) några dagar extra innan han kommer efter.
 
Ikväll har vi sjungit vårt sista torsdagsrep med kammarkören och huvva, det kändes i hjärtat alltså. Som bekant hade jag med mig tårtor så det blev ett riktigt kalasfika såhär sista gången som årets fika-farmor (min formella titel i kören, haha) var närvarande. Tårtorna blev verkligen något jag kommer göra repris på. De glutenfria bottnarna fyllde jag med ett lager hallongrädde (vispad grädde med massor av hemkokt hallonsylt nedvispat) och ett lager vit chokladfluff (smält vit choklad och grädde, vispat till fluff). Sedan spritsade jag på grädde och la en stor hög med hallon på toppen! Och tack vare de glutenfria bottnarna, som blev asgoda för att vara glutenfria, har jag inte ens ont i magen såhär efter tårtätandet. Magontet som annars brukar vara den ständiga biverkningen när jag ätit tårta.
 
Morgondagen blir kul - Fredrik och jag ska packa duktigt och på eftermiddagen ska jag knata iväg och lyssna en stund när Orephei Drängar repar. De har konsert här uppe i morgon kväll så det ska bli roligt att lyssna lite, se dirigent Cilla jobba och säga hej till ett par bekantingar som är med och sjunger. Och sen kommer förstås mamma och Abbe. MYS!
 
God natt!
 
De två små fisarna som anländer i morgon <3
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback