Flyttinspo och viltgryta

Just nu puttrar en viltgryta på spisen. Vildsvin, rådjur, enbär, trattisar, grädde, lök, rödvin, soja, morötter. MUMS. Det råder frystömning här hemma så därför blir det mycket gris och vilt nu. Det är nämligen det vår frys består av - gris, vildsvin och lite lite rådjur. Dock är jag enormt tacksam över vilken toppenmat vi fyllt frysen med. Egenproducerad gris, vildsvin från skogen bakom huset i princip och rådjur från Robertsfors. Snällt för både plånboken, naturen och smaklökarna.
 
Frystömningen i sig beror dels på flytten som stundar om ett par månader. Jag och Fredrik ska ju bli med hus! Till låns i alla fall (vi ska hyra). Vi flyttar "hem" till Snatra, byn där jag är född och levde mina första fem år. Jag längtar så jag nästan spricker! Vi planerar vad vi ska ha med oss ner, vad vi ska försöka sälja innan flytten, söker jobb och förbereder så mycket vi orkar och kan. Det känns riktigt härligt och vi kommer verkligen få det toppenbra där. Bara det att ha en terass att kliva ut på, gräsmatta precis utanför, ett växthus att dela med mamma & mormor, gräva upp ett rejält trädgårdsland med egna rotfrukter och kryddor, ha skogen att traska omkring i precis runt hörnet.. Sen har vi min släkt nära, vänner, nära till Uppsala osv osv. Det finns så många fördelar att det knappt är sant. Den enda nackdelen är väl att Snatra inte precis är världens mittersta metropol, men den nackdelen blir ungefär en promille stor i jämförelse med alla fördelar. Vi kommer må bra där.
 
Flytt innebär planering och jag älskar ju planering. I mitt konto på Pinterest finns numer en board (anslagstavla typ) som heter "flytt-inspo" där jag samlar bilder på snygga idéer och smarta lösningar som jag ska inspireras av när vi flyttar in. ÅH vad jag ser många möjligheter med det där kära huset! Och jag glömde ju en fördel som är så god som någon: vi kommer ha ett garage. Förutom den framtida bilen vi någon gång kommer ha så kommer jag få plats att ha en liten möbelverkstad och målarhörna.
 
Eftersom ekonomin är som den är just nu så blir kreativiteten desto bättre och livligare. Det blir som en sport att fixa det mest personliga, fina och härliga hemmet med så lite kapital som möjligt. Shit vad jag ska greja och oj vad ni kommer få se projekt i bloggen framåt vårkanten.
 
 Kika in på min Pinterest-sida för att se mina boards och inspirationsbilder. Du kan även klicka på bilden nedan för att komma dit.

Kommentarer
Postat av: emma roos lindberg

Åååååå vad roligt!! Vilka glada nyheter! Ja tänk när man har ett hus minsann! (för det ska jag minsann ha nångång!). Det låter heeelt underbart. Inte minst det där med att MÅ BRA, det gillar vi:) Tråkigt förstås att mista er som grannar efter så relativt kort tid, men studentlivet liksom..^^ Hit och dit och fläng! Jag hoppas vi ses nångång även efter ni flyttat. Kram!

Svar: Jaa! Hus är härligt! :) Ja det är ju sådär, fläng fram och tillbaka ^^, Det hoppas jag verkligen, ni är SÅ välkomna ner att hälsa på och vi kommer garanterat upp en del också :) Kram!
Matilda Karlsson

2014-02-01 @ 00:53:35
URL: http://elrl.blogg.se
Postat av: Mimmi

Vart ska ni flytta och varför?

Svar: Vi ska flytta till Uppland igen där vi båda kommer ifrån, för att vi vill bo nära våra familjer igen och dessutom finns det bättre jobbmöjligheter där för oss båda :)
Matilda Karlsson

2014-02-16 @ 23:50:33

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback