När det är 20 grader minus

I helgen har jag legat med feber och en förbannad rethosta och jag blir nåt så alldeles rastlös av sådant. När en blir svettig av att resa sig och ta en dusch liksom, nä det är minsann inte skoj. Idag är febern i alla fall borta och jag och Fredrik har även i helgen tagit beslut om framtiden som känns helt rätt. Vi har pratat oss överens om var vi ska ta vägen efter Pite-tiden (som snart tar slut) och nu börjar lite av en nedräkning. Dock känns våren och sommaren långt borta när termometern visar mellan -20 och -28,8 om dagarna...
 
Hur som helst hittade jag en ganska rolig lista hos Egoina som jag tänkte sno!
 
En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig?
 
 
En bild på dig som är mer fördelaktig?
 
 
Vad har du gjort idag?

Ätit skinkpaj till frukost, stickat på min Emelie (kofta), varit på ICA och handlat, tittat på Lost och pluggat körkortsteori. Och kollat på Platsbanken.
 
Vad har du för framtidsplaner:

Flytta, komma till ro. Bli klar med körkortet. Gräva ett trädgårdsland, göra iordning ett hejdundrande hobbyrum. Jobba ihop pengar. Få barn, gifta mig, öppna en gårdsbutik. Ha ett gäng Gotlandsfår. Bjuda hem folk på fika, gå barfota så fötterna blir stenhårda. Ta jägarexamen. Åka till Afrika och volontärarbeta. Sjunga i Radiokören eller Eric Ericssons Kammarkör. OBS ordningsföljd oklar.
 
En bild från i somras:

Mamma och jag köpte sallad och åkte ner till hamnen och käkade i kvällssolen. Jädrans göttigt!
 
Vilken är din senaste googling:

OS 2014. Hade noll komma noll koll på vilket datum det börjar. Nu vet jag!
 
Vad köpte du senast?

Kaffe. Flytande livsglädje.
 
Vad skulle du vilja lära dig?

Åh jag vill lära mig så mycket. Väva, tvåaändssticka, färga garn, sköta får, tillräckligt med företagsekonomi för att kunna starta eget. Jag vill också lära mig HUR SJUTTON JAG LÄR KATTEN ATT INTE KLÖSA PÅ SOFFAN.
 
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Textilslöjd, helt klart. Svenska har också legat mig varmt om hjärtat och jag har alltid varit bra i SO-ämnena.
 
Kan du åka skateboard?

Med tanke på min oförmåga att hantera fysiska "tricks" så är det nog säkrast att jag fortsätter att följa min idé om att aldrig ens prova åka skatebord pga kommer vara den första som dör av att stå på en stillastående skatebord.
 
Är du en bra sambo?

Jag gillar att göra fint, pyssla om hemmet med blommor, ljus osv. Är en jäkel på att laga mat och baka och kramas mycket. Det bör väl vara helt okej? Är dock mindre kanonbra på att ha tålamod och vara ensam.
 
Det grövsta brottet du har begått?

Gått över gatan när det varit röd gubbe och tittat på filmer som kanske inte köpts hem för pengar i en butik utan på något magiskt vis hamnat i min dator.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback