Slut som artist

Alltså tröttheten i mig just nu. Finns inte ord. Igår var jag i Lule och skrev körkortsteorin (och klarade den!!!), for hem i euforisk glädje och packade flyttkartonger och halva-körkortet-klart-firade tillsammans med karln min med tacos och vin.
 
Mitt i gårdagens eftermiddagspyssel blev jag kallad till att sjunga på begravning idag på förmiddagen tillsammans med en liten ensemble ur kammarkören. Självklart ställde jag upp och det innebar alltså att det blev en rätt tidig morgon i morse för att hinna vakna, dricka kaffe och göra sig begravningsfin för att sedan kuta iväg till kyrkan och jobba. Vi sjöng två fina sånger med ensemblen på 10 pers och det blev en stämningsfull stund för den bortgångne f.d. norrbottniske landshövningen.
 
Efter begravningen väntade rep med renässanskvartetten inför sommarens konserter och nu ligger jag hemma i soffan halvdöd, lyssnandes på The Smiths med en kaffekopp i handen. Sjukt osugen på att packa flyttkartonger. Tar nog och äter lite tacorester och plockar fram en stickning. Jag har nog faktiskt jobbat klart för idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback