En gris på magen gör gott för dagen

Det blåser i princip storm ute idag och dessutom regnar det. Jag är lite småtrött efter en riktigt härlig gårdagskväll med vänner och vin i Söderfors och hänger i soffan med en kaffekopp i handen framför brasan som sprakar. Rena rama höst-feelingen.
 
Igår var det då rakt ingen höstkänsla i grishagen i alla fall. Solen sken och jag lade mig raklång på rygg mitt i hagen och lät de små knorrisarna bekanta sig. De nafsade i stövlarna, nosade mig i ansiktet med sina jordiga trynen, klampade runt på mig och runt mig och ställde sig mitt på magen på mig. Det är så fint att komma nära djur och lära känna dem på det där okomplicerade viset där ord är totalt betydelselösa.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback