Första maj och första grillningen

Det var inte precis årets första grillning ikväll men dock den första grillningen här hemma! Vi invigde vår lilla knallorangea klotgrill och fixade hemmagjorda hamburgare. När jag gör hamburgare använder jag alltid blandfärs - minst 30 % fläsk och resten nöt/vildsvin eller annan mager färs. Det blir SÅ mycket saftigare och godare att blanda än att bara ha den magra färsen. I färsen blandar jag sedan ner ett ägg, klassisk grillkrydda, kanske lite vitlök och massor av peppar (pepparmix is the shit), sen lite salt på toppen. Om jag har chilisås hemma brukar jag klicka ner ett par matskedar sådan också.
 
Åsa kom hit väldigt lägligt och tog på sig uppdraget att sköta grillandet. Skönt att ha en mästare vid rodret!
 
Till hamburgarna gjorde vi en plåt klyftpotatis med massor av olja, salt och timjan på toppen och vi klagade inte precis när vi avnjöt middagen på uteplatsen i en lite kylig kvällsluft men med solen rakt i ansiktena. Det satt otroligt fint med en brakmiddag efter en fixardag hemma. Jag har byggt ihop en vedhylla till vardagsrummet på eftermiddagen - ska fota den i morgon när jag varit i stan och införskaffat de sista nödvändigheterna inför Sardinienturnén med kammarkören.

 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback