Ordning och reda!

Saker och ting börjar sakta ordna upp sig här i kaoset s.k. Skolan. Nu börjar jag få in kurser både här och där! Så i morgon är det dags att sätta igång med Ensembleledning, på torsdag Pedagogiskt ledarskap och nästa vecka även Arrangering och Komposition. Så ska vi se om jag kanske kan klämma in Grafisk kommunikation också som en rolig-bra-att-ha-utifall-att-kurs.

Med andra ord är det en del roligt som kommer in i år, mycket bra! Förhoppningsvis blir det såna lektioner som kommer att lätta upp veckorna. Vad som verkligen ska bli roligt är när musikalperioden drar igång senare i höst(?). Då blir det en hel produktion med allt vad det innebär, vilken avslutas i maj med uppspel på Reginateatern här i stan under en hel vecka. Kanske är det en sån grej som kan få en att bestämma sig vad det är man vill syssla med sen egentligen. Vi är taggade till tusen. Whiiie!

Förresten så är Tierps kyrkokör fantastisk. Körövningen gick väldigt bra igår. Trots att det var lite tunt på sopranernas sida så var de en skock glada och pigga körsångare som var positiva till allt - både gammal skåpmat som bara behövde fräschas upp och nya utmaningar (för både mig och dom). Jag tycker ju trots allt så mycket om dom att jag till och med firar min födelsedag där nästa måndag. Så det så.

Den där kören firade jag även min 15-årsdag med. Det är ett lite lustigt minne. Vi var på körhelg ihop med traktens körer med ledarna Åke Edvinsson och Lars Jörtsö - om jag inte minns fel. Så, där satt jag omgiven av 60 kyrkokörsångare som stod upp och sjöng "Ja må hon leva"!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback