Helgen i bilder - för tidig jul

Det händer ju liksom inte skitofta att jag är ledig men den här helgen hade jag tvär-tom och därför såg jag till att hålla den så också. Rentav tvingade mig själv att göra det. BRA val såhär i efterhand! Som jag har njutit av att loda runt och bara ha det mysigt. Inte ens en skolbok har jag plockat fram sen jag kom hem i fredags. Seger till mig!

En tradition som jag inte ruckat på sen vi började med den är att åka till Österby när julmässan är i början av oktober. Alldeles för tidigt för tomtar och glögg men så mysigt så man nästan dör. Jag åker alltid därifrån några hundralappar fattigare men rikare på glögg, gotlandslimpa, hällbröd, hjortronsylt, pepparkaksfudge, ost och senap. Hantverket kan man klara sig utan. Det är MATBODEN som är "the big thing" så att säga.

Matboden är en orgie av provsmakning, dofter och känslor. Alltså herregud. Korvar, pastejer, lutfisk, godis, ostkaka, pepparkakor, marmelader, senap, glögg, must, svagdricka, barkbröd. Ja, jag dör en smula inombords när jag kliver in i Matboden. Det går liksom inte att bli besviken.



Det är lite tradition att åka dit med mormor & morfar

Så kunde ni ju få se hur jag ser ut också. Haha. Uppställd vid en julkrans å allt!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback