Avslutningsmys hos hönsmamman

Igår började ett av många avsked skulle man kunna säga. På kvällningen var hela klassen hembjuden till vår egen hönsmamma, vår underbara svensklärare som vi haft i tre år, på mat och prat. Åh vilken mysig kväll vi hade! God mat, massa mysigt prat, te och rabarberpaj. Kvart i elva åkte jag och Julia - och då var vi först iväg. Vi hade kunnat sitta där hur länge som helst kändes det som.

Vi fick också tillbaka personliga brev som vi skrev precis när vi började ettan. Brev vi skrev till vår lärare för att berätta om oss själva. De breven fick vi tillbaka och läste skrattande upp för varandra. Allas brev var verkligen karakteristiska och vi skrattade gott åt hur bra vi trots allt känner igen varandras stilar. Det var verkligen slående. Mitt brev var lillgammalt...skämtsamt men ändå med en form av allvarlig underton...och förvånansvärt korrekt i språket (förutom alla "man" som jag idag hatar att skriva).

Nu har vi börjat på slutet. Och idag ska jag försvara två betyg som ligger och väger (mellan höga nivåer visserligen). Bland annat ska vi leka på stan - märkligt att få betyg i något sådant.. Önska mig lycka till!

 


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback