Imorgon är det Anders-dagen!

Imorgon är det fredag (tacos-dag) plus att det lyckas vara den 30 november och det betyder att Anders har namnsdag. Att det är tacosdag och Anders-dag på samma dag har hänt förr och det var därför jag lade märke till det nämligen...
 
Jag var rätt...pysslig, fixig och dominant när jag var liten (eh, är?). Ganska ofta fick jag idéer om att vi skulle bjuda hem folk, bjussa bort oss till folk, eller allmänt fixa fest/kalas. Och då skulle det göras PÅ EN GÅNG, därmed basta!
 
Så kom det sig också en dag när jag kom på att Anders, min morbror, hade namnsdag. Jag var väl typ 8-9 år gammal och var hemma hos mormor och morfar då jag sprang över till morbror som bodde granne. Han hade namnsdag och det skulle ju firas! Herregud vad det skulle firas!
 
Det började med att jag ringde runt till hela släkten och bjöd in dem till kalas samma kväll hemma hos Anders. Sen bakade vi, ur hans gamla hemkunskapsbok, en sockerkaka som går till historien. Vi gjorde en sats smet, hällde i formen och tyckte "men det ser ju så liiiite ut" så vi gjorde en till sats och hällde i samma form. Den kakans tillkomst blev väl kanske inte vårt stoltaste moment i livet.
 
När kakan var klar skrev jag en lång inhandlingslista och vi fick fara till Tierp och handla tacosgrejer till hela släkten. Stackars Anders, ca 23 år, hade inte mycket att säga till om och älskade säkert sin systerdotter över allt annat i just när han fick gå omkring med mig på affärn och jag gick och prickade av listan (haha!). Sen var det bara att fara hem igen och hacka grönsaker för sen rumlade faktiskt nästan hela släkten (en inte så liten släkt heller) in på kalas. NAMNSDAGSKALAS!
 

Anders, i år kan jag inte fira dig med tacos och sockerkaka men grattis i förskott på namnsdagen och tack/förlåt för att du var tvungen att gå med på mina knas-idéer, haha! Du har faktiskt "givit igen" (i sällskap av Roger), men det får bli en annan historia ;)

Min finis-morbror!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback