Skyltsöndag och lite bakning på det

Vi lobbade ner till stan nån gång mitt på dan, det var ju skyltsöndag för bövelen! Det var verkligen tvärtjockt på Pites gågata som sägs vara "Sveriges första gågata". Inte illa det inte. Många butiker var söndagsöppna (allt det mesta är alltid tvärstängt på söndagar annars), caféerna var knökfulla och det var lite knallar med marknadsstånd efter gatan.
 
Tyvärr kan jag tycka att det var lite för mycket folk för att vara sådär supermysigt. Det gick liksom inte ens att ta sig fram på vissa ställen utan vi fick stå och vänta mitt i gatan för det var så trångt. Det blev ingen vidare marknadsshopping för oss utan vi gjorde av med de sista kronorna på en vit blus jag ska ha på "Framnäs Salonger" i helgen, en termosmugg på Åhléns till Fredrik och en limpistol på Clas Ohlsson till mina pyssligheter. Vi fick också lov att köpa ett par nya vinglas på Åhléns eftersom jag är KASS på att diska och IKEA-glasen gått i kras. Mina finglas från Orrefors jag fick i studentpresent tog vi inte med oss upp hit och det var nog rätt klokt...
 
Imorrn har jag fikat på TG (kören) så jag har bakat två exemplar av "Sonjas bärkaka", en med äpple+kanel och en med blåbär+hallon. Det efter att jag bakat en rätt misslyckad plåt med äppelmuffins. Baka ALDRIG muffins utan muffinsplåt ska härmed bli mitt motto. Jag trodde jag redan anammat det men uppenbarligen inte tydligt nog utan ett gäng halvt ivägflutna muffins trängs nu i en påse och de som blev rätt fina har fått äran att bo i en burk.
 
Nu ska jag grädda bröd och koka pasta till köttfärssåsen som puttrat nån timme.

Såhär såg det ut i morse vid frukost-/grötbordet. Världscupen i skidor. Det är vintertecken om NÅT! Mys!
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Å så mysigt ni har det i norr!

2012-11-25 @ 20:15:08
Postat av: Anton

Sonjas bärkaaka med äpple och kanel? Hmmm...

Svar: Ja det är kanongott! Istället för att strö över blåbär/hallon/vinbär så skivar jag äpple och sticker i smeten och sen strör jag över lite kanel :)
Matilda Karlsson

2012-11-29 @ 08:54:18

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback