Jag älskar dragspelsmössor, så är det bara

Dragspel i sig är inte min favvo men de s.k. dragspelsmössorna är verkligen storfavoriter hos mig. Det var flera år sen jag köpte min första när jag och mormor var nere vid Kinnekulle och bodde på vandrarhem i en hantverksby. Jag och mormor undersökte hantverksbodarna väldigt grundligt och hittade en hög med tokroliga mössor. Jag provade såklart allihop, mössgalen som jag är, och kärleken var ett faktum. Grön var den, och "dalarna" i regnbågens alla färger. Rent prismässigt låg den *host* en bit över normal möss-budget men så var den ju i ren ull och stickad av tanten som satt i boden. Inför den lilla resan hade jag fått en slant i fickpengar och mormor höll med om att nu minsann var det dags att använda den. Jag köpte mössan och använder den hela tiden fortfarande.
 
Sen att både Abbe & Fredrik tycker jag ser ut som en "reggaepundare"/svamp/karljohansvamp i min kära mössa skiter jag fullständigt i och älskar den ännu lite mer enbart därför. När jag var hemma över jul fick jag tag i mönstret till exakt MIN mössa och var såklart tvungen att göra en själv också.
 
Härmed har jag nu två uppsättningar av min favoritmössa - den senare blev en inte lika reggae-ig utan snarare en mer kulturtantig version i färgvalet. Älskar't.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej, var hittar jag dina stickbeskrivningar?

2014-04-07 @ 09:42:45

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback