Bästa kören

En intensiv men otroligt bra dag var det igår och äntligen fick jag mitt bevis på att jag nog ändå samlat på mig en del energi över sommaren. Fantastiskt! Mitt sociala behov och behovet att få leva bland likasinnade estetare börjar bli stort nu. (grisarna är inte kreativt inspirerande på det sättet riktigt...). Jag längtar faktiskt lite till skolan, mitt kreativa, "överenergiska" jag har jag inte riktigt gett utlopp för den här sommaren.

Gårdagen ägnades i alla fall åt att sjunga på gammelgården med Erica, vilket gick jättebra! Fortsatte sedan direkt med tur till stockholm och Ulriksdals slott för fika och snack, följt av Operan Orfeus och Eurydike, och avslutade sen med trerätters middag!

För att få skryta lite måste ändå Tierpskören vara rätt unik. En kör(kyrkokör) som består av både kvinnor och män, där åldersspannet ligger på 17-75(?) år och personligheterna så brett olika. Ändå har jag som är yngst i gänget lika roligt som gamgubbarna (om inte roligare) som varit med i kören i så många år att man inte ens kan räkna så långt. Och jag är rentav fascinerad över sammanhållningen som visar sig väldigt tydligt en sån här gång.

Haka förresten inte upp er på "kyrkokör". Uppsluppen stämning, totalt kravlöst, så långt ifrån högtravande man kan komma, men seriöst när det väl gäller. Underbart. Jag har saknat kören det här året!

..och de som sjunger fräckast snapsvisor, ja det är kyrkokörsgubbarna det må ni tro, haha!

Kommentarer
Postat av: Ia

Haha...så sant så.. Ja va kul de va..tack för sällskapet Skruttan ;)

2010-08-16 @ 11:16:24

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback