Googlade som av en händelse

Fick efter en titt på Framnäs hemsida en liten släng av folkmusikabstinens och fick för mig att googla gammelmorfarn.

Hittade den här bilden och blev varm i hjärtat. (Gammel)morfar Gösta till vänster och Spel-Oskar Larsson till höger, på Nyckelharpans dag 1975 på Disagården i Uppsala. Man önskar det hade funnits lite ljud till bilden. Tänk ändå om han varit född några år senare så han inte blitt så gammal redan under tiden jag var en liten skrutt... Vad med roligt vi skulle kunnat ha.

Tidsmaskin? Någon?


Källa HÄR.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Gammelmorfar Gösta, som va en jättemysig "kille", sitter nog i sin himmel och ler när han tittar ner på dej och ser allt du är med om.

2012-04-11 @ 08:55:55
Postat av: Faster

Goaste finaste morfar. Han var världens snällaste. Jag tänker på honom ofta. <3<3<3

2012-04-11 @ 19:49:06
Postat av: Maria

Var till Visarkivet i Stockholm i torsdags. Det finns inspelningar med Gösta. Inspelningar finns även med Spel-Oskar och en annan spelman från Västland. Man kan beställa och lyssna på dem. Som ett litet tips. :)

2012-04-14 @ 21:59:47
URL: http://www.hallengren.se/maria

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback