Nattligt folk

Alltid när jag på nattkröken ger mig in i Spotifydjungeln av musik så dras jag åt folk-hållet ju senare på dygnet det blir. Ju senare desto folkligare.

Jag börjar i någon ände, till exempel Coldplay-änden (eller vad som helst), tar en snabb vändning och tar mig förbi Monica Zetterlund, hamnar hos Nisse Landgren en sväng och funklåtarna, tar ett långt stopp hos Jan Johansson och hamnar slutligen hos Åsa Jinder och kanske Sextondelspolskan.

Sextondelspolskan är svensk sommar för mig.

Tänk en by. Grönt gräs. Lador. Glada spelmän i alla åldrar. Gubbar i knätofsar. Gummor i huckle som säljer bullar.


Åsa Jinder – Sextondelspolskan (klicka för att öppna i Spotify)





Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback