Julafton

Julafton var precis "som vanligt" - i positiv bemärkelse! För mig som är traditionernas drottning blir det bäst så.
 
Det var en glad och mysig dag på alla håll och kanter och vis!
 
Vi började med julklapps- och frukostmys med mamma efter att jag legat vaken en halvtimme från 07.20 och väntat på att klockan skulle gå fortare... Vi har alltid haft som tradition att vi har vårt "egna" julklappsbyte på morgonen framför brasan vid granen eftersom vi sedan drar iväg resten av dagen.
 
Abbe & jag for vidare till farmor och farfar där hela ligan var - pappa och hela det gänget plus faster med familj. Julbord, tomte, smalfilm och Tim- och kusinmys.
 
Frampå seneftermiddagen åkte Abbe & jag hem till Stav där hela mammas sida av släkten firade för fullt. Vi kom lagom till paketleken som blev en het sådan, haha! Tävlingsnerven kom fram ordentligt! Middag blev det hos mormor, sedvanligt med lutfisk och ris a' la Malta.
 
Julafton avslutades med att jag sjöng på midnattsmässan i Karlholm, en mysig tillställning som alltid känns så skönt avslappnad och trivsam.
 
Så himla mysig dag med fina klappar och goa släktingar <3
 
Det tränade ögat kan urskilja en tjej som kör traktor i granen:

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback