Produktionsmåndag och några stick i armen

Helgen for fortare än fortast förbi. Igår var vi allmänt slöa hela dagen och unnade oss att titta på film, fika och bara mysa. För att rasta mina rastlösa ben tog jag en prommis i snöstormen och mätte snödjupet och postade våra julkort. På kvällen fick vi faktiskt ett ryck och drog ner i gymmet efter Solsidan och efter 45 min där nere kan ni ju gissa att jag var en FETT nöjd tjej. Idag har jag träningsvärk i mage, axlar och bröst. Stod och svettades på trappmaskinen en stund också, shit vad jag behöver få upp min kondis igen nu.
 
Hela den här veckan är vi Framnäsare på högskolan, sjukt skönt eftersom jag har närmare dit, haha. Det är produktionsvecka och Kammarkören och Stora kören är med i projektet som avslutas med stor julkonsert på torsdag.
 
På eftermiddagen blev det dock ingen sång för mig. Jag hade fått tid på min vårdcentral för att ta lite prover och lagom till halv två knallade jag in och anmälde mig i kassan. Receptionisten såg lite konstig ut och frågade flera gånger vad det var jag hette. "Eh, du ska vara här halv tre, om en timme alltså". GAH. Hur ofta är man egentligen en hel timme för tidig?! Det fick bli en kopp te på Waynes och en tur in på "Fyndet" som är en second hand-butik mitt på stan innan det var dags att stickas i armarna (ja, det blir alltid i båda. Jag har helt värdelösa blodådror som aldrig vill ge med sig. Har fortfarande traumatiska barndomsminnen efter nålar som gräver runt och letar). Nu ser jag lite ut som en missbrukare i armvecken.

Öm i armvecken men nöjd över att äntligen få bra hjälp!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback