En sak att erkänna

Igår vid den här tiden när jag skulle sova fick jag ett spännande samtal. En ihärdig "okänt nummer"-ringare ringde tre gånger på rad och jag ville inte svara eftersom det kostar satan här borta. Den tredje gången gav jag med mig och tur var väl det.

"Hej, jag ringer för att meddela att du vunnit landstingets kulturstipendium i musik!"

Hoppsan hejsan! TACK sa jag lite halvförvirrad och otroligt överväldigad när en motivering full av blomstrande ord lästes upp, för ett stipendium jag inte ens själv sökt utan som jag visst gått och blivit nominerad till. Världens bästa överraskning!

Helt otroligt! Wohooo!! Glad och stolt tjej :-) Nu väntar stipendieutdelning och ceremoni i maj. Idag ringde tidningen och ställde några frågor (korta sådana. Kina = dyrt) så håll utkik i Arbetarbladet som jag vill minnas att journalisten var ifrån.

Ni kanske kan gissa hur lätt det var att somna igårkväll. Rörd till tårarna och hispig och lycklig som en liten knasboll.


Tack käraste musiklärarlaget på Boland för att ni nominerade mig.


Kommentarer
Postat av: Sanna & Christer

SUPERDUPERGRATTIS!!!



Världens Bästa Karlsson



Kram från oss

2012-03-23 @ 16:06:09
Postat av: Faster

Det är du VÄRD.

2012-03-23 @ 16:25:01
Postat av: hans

文化

det betyder kulturstipeindium på enkel kinesiska. kan vara bra att kunna när ni samtalar vid matbordet i din nya familj.

GRATTIS

2012-03-23 @ 19:09:04
Postat av: Evelina

Wow! GRATTIS! det är du verkligen värd! Kram

2012-03-24 @ 20:59:23
URL: http://earlysunsets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Supergrattis !! Du är vrtkligen värd det med ditt allt slit! Kramar i massor<3

2012-03-25 @ 20:23:49
Postat av: Ulla o Kjell

STORT GATTIS Det är du verkligen värd!!!

2012-04-01 @ 11:02:39

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback