Hej hej på dig du Benny!

Nu har vi repat med självaste Benny på Musikhögskolan! Det var tänkt att vi skulle repa lite själva med Erik innan han kom men precis när vi hade satt igång så trillade han in med ett helt crew i form av sin arrangör/"notskrivare" (karln kan inte noter som sagt - vilket framgick ganska tydligt då den här not-Göran senare fick svara på alla frågor som var not-besläktade), samt journalister och fotografer.

Vi repade igenom stycket vi ska uruppföra och Benny satt vid pianot och spelade och kommenterade. Stycket är riktigt riktigt vackert och är som en visa i polska-stil. Benny själv, ja han var sådär lugn och trevlig som man tror att han ska vara. Så där satt vi och sjöng och tittade mer på honom än i noterna (okej, jag ska tala för mig själv *starstruck*) och undrade om det verkligen var på sanning att han var där. Eh.

Nu längtar jag nästan ÄNNU mer till nästa helg (20-21) när den här grejen faktiskt ska spelas upp på riktigt för då är Orsa Spelmän med och självaste Kalle! Hurra! Undrar om jag är den enda i kören som tänker smygfota honom också...

En facebookbild

Och en instagram-bild

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback