Det här med att renovera möbler är det enda jag gör: 70-talsmöbel goes mintgrön

Att jag har en fäbless för gamla möbler/saker/lampor/kläder har ni nog förstått. Det bästa med att alla förstått det är att när det rensas i förråd, vindar, flyttstädas mm så får jag kika om det finns något jag kan ta vara på. Sånt som ingen vill ha, som ska slängas eller skickas till Myrornas. Det vill jag ofta ha. Så var det för några veckor sedan när Ebba skickade ett mms till mig med en hallmöbel som fanns hos hennes farmor och farfar. Den skulle slängas och texten i messet löd: "En hallmöbel som ska slängas, något du vill ha?".

"JA TACK!" svarade jag och Ebba räddade den från högen med släng-saker. Möbeln stod några veckor i vårt (mammas) garage men nu har jag huggit tag i den. Lagat, slipat, putsat, målat och klätt om dynan. På ett par dagar förvandlades den från ett 70-tals slängobjekt till en söt liten möbel i finaste mintgrön färg med dyna klädd i svartvitrandigt sidentyg, vilket en gång var tänkt att bli en blus till Ebbas farmor.

Före:
 
Efter:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Alltså wow! Du är stört duktig! :)

Svar: Men tack snälla du! :D
Matilda Karlsson

2013-08-08 @ 17:29:33
URL: http://eggshells.blogg.se
Postat av: Sanna

Så JÄTTE-fin!!!!
Du är en fena på sånt där.......
Ett framtida yrke, kanske - möbeltapetserare.

Svar: Tack snälla du! Ja vem vet... :)
Matilda Karlsson

2013-08-09 @ 11:16:52

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback