Gott nytt 2014: ett friskare, rikare och minst lika kärleksfullt år

9 timmar kvar av detta ganska unkna år. Jag kan nästan inte bärga mig för att få skåla in ett nytt år. Fram med ett nytt, fräscht år och låt oss börja på ny kula - det är verkligen dags nu!
 
2013 var ett år av utmattningsdepression, sjukskrivning och en helvetesväg tillbaka, jobbsökningar utan resultat. Ett år när musiken var helt frånvarande 75 % av tiden. Ett år när en av jordens finaste människor var tvungen att lämna och låta himlen ta emot henne. Ett år när välmående känts långt borta både för mig och människorna omkring mig. Men också ett år när jag kanske kommit på vad jag faktiskt vill med livet.
 
Nu kan det bara bli bättre. 2014 ska bli året när saker ordnar upp sig och faller på plats. Jag ska söka en utbildning som inte har en promille med musik att göra, utan låta musiken bli mitt fritidsintresse. Jag ska tillsammans med Fredrik flytta ner till Uppland och komma närmre släkt och vänner.
 
Jag ska ta hand om mig själv.
 
Låt oss slänga det här året i soptunnan och gå vidare mot ett gott, nytt 2014!
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

vart livet än för dig
må lyckan följa dig !
Älskar dej !

2014-01-01 @ 01:34:17
Postat av: Nenne

Kikar in då o då, ser va du pysslar med.

För 10 år sen var jag också sjukskriven och tog mig tillbaka. Utbränd/stress/kunde inte hantera pressen. Av lite olika anledningar.

Man får hitta någon som lugnar själen (pyssel för mig) och nåt som får en fylld av energi (jag tränar). Man får lära sig säga nej (svårt) och man får lära sig att inte ha dåligt samvete när man blir egoistisk och sätter sig själv i första rummet (oftast inte helt naturligt för oss tjejer).
Man får balansera energipåfyll med energitömmande pesoner o situationer. Men det går!

Jag hoppas du kommer få ett superår!

2014-01-03 @ 13:00:33
URL: http://prinsessanparonpure.blogspot.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback