Mysigaste julpyntet att hänga i granen

Stickade julkulor. Alltså mysigaste någonsin. De finns överallt nu att köpa - på Åhléns och i princip alla andra ställen där de säljer pynt. Dock har jag hamnat i ett läge att när jag ser nåt handarbetat tänker jag "najs med inspiration, det där kan jag göra hemma". Jag testade alltså att göra ett par stycken själv efter ett mönster jag hittade på nätet. Istället för att sticka in hjärtan i mönstret körde jag enfärgat paljettgarn till mina kulor. Det blev sjukt fint och blingigt!
 
Det bästa med att ha ett grundmönster som jag hittade HÄR är att utifrån det går det att improvisera precis hur mycket som helst. Sy på pärlor, paljetter, använda flera färger och göra randiga julkulor kanske? Eller leta upp ett litet mönsterdiagram på snöflingor, snögubbar, tomteluvor, ja inte vet jag, att helt enkelt använda när du stickar dina kulor.
 
SÅ sätt igång och sticka julkulor vettja, det går supersnabbt (45 min-en timme per kula ungefär)! Stoppa med vadd och sy fast supersnygga upphängningsband.
 
Jag har använt stickor 2,75, Stella Paljettgarn och mönstret hittade jag som sagt här.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Superfina!! Jag har oxå skrivit ut ett
mönster på julkulor men har inte
hunnit mer än så😕. Kram ❤️🎄🎄🎄❤️

Svar: Tack! Du hinner, du kanske kan sticka ett par stycken på pysseldagen nästa helg?! :D Kram!
Matilda Karlsson

2013-11-28 @ 18:38:02

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback