Pyssel-tourettes och drömmar om advent

Ibland blir jag alltså helt vansinnig på mig själv. Igår till exempel.
 
Jag är med i en virk-grupp på Facebook och i min feed kom det upp att en tjej delat en länk med massor av mönster på snökristaller/snöflingor i den gruppen. "Hmm snöflingor kan man ju virka, har jag aldrig tänkt på. Fint att hänga i fönstren till jul kanske..".
 
JAMEN vad händer? Jo jag släpper stickningen för att två minuter senare vara i full gång med att producera virkade snöflingor och håller på ända inpå natten för att snöflingan i fråga måste ju stärkas med limvattenblandning, sträckas ut och bli snöad med silverglitter.
 

Man kan väl säga att jag har lite problem med att hantera impulser när det gäller pyssel/hantverk/handarbete.
 
Snöflingorna fick mig att bli knollrig i tanken på advent och nu måste jag absolut testa några fler mönster på dessa så jag kan ha en liten armé av fina snöflingor i olika storlekar hänga i vardagsrumsfönstret och dingla.
 

Kommentarer
Postat av: Nenne

Men så fin den var!
supergooglar mönster för fullt.
Är det hemgjort mönster eller har du köpt?
Tar gärna emot "receptet" på den!
Alt om du vet vilken tidning/bok den är ifrån!

Ha en bra dag!

Svar: Tack! Jag googlar också och använder olika gratismönster jag hittar både på bloggar och hos Garnstudio/Drops. Jag tänkte sammanställa några mönster i ett inlägg där jag visar upp övriga snöstjärnor jag gjort också, så håll utkik! :) Kram!
Matilda Karlsson

2013-11-21 @ 13:34:03
URL: http://prinsessanparonpure.blogspot.se/
Postat av: Nenne

Oh va kul!
ja, jag håller utkik!!!

2013-12-02 @ 13:54:55
URL: http://prinsessanparonpure.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Åh, vilken fin snöstjärna! Har googlat massor men inte hittat någon lika fin. Skulle du vilja avslöja var man kan hitta mönstret till denna? Är sugen på att testa att virka snöstjärnor i glansiga Drops Cotton Viscose. Eller kanske ngt ännu tunnare garn... Tack för inspiration och tips om extra glitter! :)
Varma hälsningar, Pernilla

2016-11-28 @ 16:50:25

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback