Min favoritbok...

... är helt klart "Supertanten" av Elin Ek.
Supertanten : för dig som redan är en och för dig som vill bli : sylt, småkakor, syjuntor och civilkurage
 
Ett porträtt som hyllar den äkta tanten och alla egenskaper som hon för med sig. En ärlig betraktelse av hur den generella tanten är, vad hon gör och vad hon tycker. Tanten kan vara barsk, ifrågasättande och kanske lite irriterande, men alltid väldigt rättvis, omtänksam och omhändertagande. Dessutom älskar jag det faktum att tanterna, trots att de om några är uppvuxna och itutade de gamla könsstereotypa normerna och har levt efter dem, ser sitt eget värde. De uttalar det inte alltid men det finns i botten i deras civilkurage, pondus och rättframhet. De tar sin plats och låter ingen trampa på dem.
 
Jag gillar tanter.
 
Bilderna nedan är lånade rakt från boken och är några riktiga guldkorn.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback