Mozart på höghöjdsbana

På eftermiddagen ropade Fredrik från köket: "MATILDA KOM HIT!"

"Men tja Mozart, där sitter du på cykelgaragetaket och fiffilurar" sa jag. Inte.
 
Jag sa: "Fredrik spring ut så hämtar jag kameran!!" /Mvh störd kattmamma
 
Så det hände sig så att jag stod i köksfönstret med teleobjektivet i högsta hugg medan Fredrik förgäves försökte locka ner det lilla kattaset från taket på ett av cykelgaragen. Nej förlåt, jag menar BÅDA cykelgaragen. Mozart var nämligen så smart att när Fredrik stod mitt emellan garagen (som visserligen står rätt nära varandra) passade Mozart på att ta ett skutt rätt över till andra garaget, rakt ovanför huvudet på Fredrik. När han hade retats färdigt föll han för frestelsen att jaga en pinne vid kanten på taket och bli infångad.
 
Resultat: Mozart = fett sur.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina J

Vilken fin och härlig katt ni har!!!

Svar: Tack snälla du! Han är en riktig godbit :)
Matilda Karlsson

2013-10-04 @ 15:33:16

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback