Ett glossigt (ytligt) söndagsinlägg

I födelsedagspressy av mammsen fick jag bland annat en 6-månaders prenumeration på Glossybox, yay! När det gäller kroppsfixering och sådan hets är jag väldigt ohetsig och icke-normativ med mitt röda hår, min lugg och mina runda former som jag inte skäms över. När det kommer till själva ytan är jag mer intresserad, och det på en experiment-nivå. Jag älskar att experimentera med mönster, färger, former osv och därmed kan jag också tycka att make up till viss del är en konstform - om inte annat en uttrycksform. Och jag älskar att uttrycka mig.
 
Glossybox är något en ser lite här och var på alla stora bloggar och tyvärr på de mest utseendehetsande bloggarna men jag har alltid tyckt att det verkar spännande att varje månad få hem en box med fem nya smink-, hudvårds- och hårvårdsprodukter i resestorlek att testa. Jag vet inte riktigt varifrån mitt behov av att vilja prova dessa skönhetssaker kommer. Kvinnorna jag vuxit upp med har aldrig haft annat än hudkräm och mascara på sin höjd. När jag var liten sminkade sig mamma aldrig. Kanske har det att göra med att jag alltid haft problemhud och varit ett s.k. eksembarn. Det har alltid varit krämer och salvor hit och dit och ett himla experimenterande för att hitta vad som funkar bäst. Kanske grundar det sig i det, att jag vill testa och fixa och greja.
 
När vi ändå är inne på krämer och annat är jag just nu inne i en Lush-period och det känns klokt med tanke på att Lush flesta produkter är vegangodkända, med andra ord fria från animaliska ingredienser och garanterat inte testade på djur. Förpackningarna består av återvunnen plast och produkterna är handgjorda på färska ingredienser. Det känns som ett bra märke att fastna vid för grejerna är helt underbara för min kliande hårbotten och min eksem.
 
Min första Glossybox kom i fredags och temat var passande nog "Beauty that matters". De fem produkter som var med kom från märken som satsar på rättvisemärkta, ekologiska och naturliga ingredienser. Najs!
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback