Lite mer i ordning

Det finns tusen anledningar till att det varit torftigt här inne på sistone. Den största är att vi inte fått in internet i huset ännu och det finns inte ord för hur lång tid det tar att ladda upp bilder bara via mobilens internet. HU.
 
Jag har kommit igång att jobba och det är så himla kul! Förra veckan var jag och vikarierade på förskola och nu i veckan är jag två dagar på min gamla högstadieskola. Igår agerade jag idrottslärare och i morgon blir det textilslöjd och geografi. Ett sjukt bra sätt att testa yrket och se om det är något för mig att satsa på i framtiden.
 
Hemma utnyttjar jag alla småstunder jag kan till att fixa och greja, måla och dona. Vi kommer lite mer i ordning i takt med att jag stökar och bökar och Fredrik boar in sig i sitt studiorum. Det är himla fint nu när det går mot sommar och det börjar bli grönt överallt. Gissa om jag njöt i måndags eftermiddag när jag stod på knä i rabatterna i flera timmar och rensade, fyllde på med fräsch jord, grävde nya kanter och klippte ner rosor. Och på fönsterbräderna inomhus står byttor fulla med växtlighet som varje dag blir några millimeter högre under plasttäcket i södersolen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Blir så bra de där❤️ skönt att ni kommit hem😊

2014-04-23 @ 22:57:09

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback