Det nya året = inte så pjåkigt

Hittills har det nya året visat sig från sin bästa sida och det blev en helfestlig kväll på nyårsafton. Det nya året började med UAKs nyårskonsert i Uppsala på nyårsdagen och superhärliga återseenden med fina körmänniskor, underbart. Barabara Hendricks var solist och gjorde en fantastisk insats. Det är inte alla 65-åringar som kan kliva upp på scen i guldklänning och sjunga med den pondusen, utstrålningen och det uttrycket. Fantastiskt fin människa!
 
Ni vet ju att jag har hakat på min pyssel-och-handarbetspartner-Fridas syjunta tidigare och nu när jag är hemma i krokarna passade vi på att samla ihop gänget (så när som på 3 stycken). Så igår hade jag en mysig heldag med kussarna - bakade till syjuntan, spelade Fia med knuff och lagade mat lagom till morbror & Frida kom hem från jobbet. Sedan blev det dags för junta därhemma och jag fortsatte med mitt evighetsprojekt som kommer bli så jädrans bra när det är klart! Det håller på att bli en stickad ullfilt i rött och vitt med mönsterstickade rutor i olika varianter. Av 35 rutor håller jag på med min 5:e sedan julafton så den bör bli klar till nästa jul kan jag tycka..
 
Att sedan fortsätta det nya året med spontanlunch hos en fin vän, tillsammans med en annan fin vän, satt inte heller fel. Vi pratade, fikade och åt i 3 timmar idag på eftermiddagen och det satt så himla fint att få träffa vänner som en på nåt sätt alltid vet var en har. Vi har känt varandra sen 5-årsåldern och allt bara känns precis som sist, även om det gått över ett år sedan sist. Det är som att samtalet bara fortsätter där det slutade. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback