Fettisdagen - jag och 4 miljoner andra

Såg på nyheterna nyss att det äts 4 miljoner semlor idag. FYRA MILJONER!! Det är ju helt sinnessjukt. Å andra sidan så är ju semlorna typ guds gåva till vårvintern.
 
Som ni vet undviker jag socker och spannmål så mycket det går just nu och så även idag - fettisdagen till trots. Men tro inte att jag för det sitter här utan semla, nej nej. Socker- och mjölfria substitut till bakverk brukar ju inte bli så jädrans najs alltså, jag är ju mer för "äkta vara", annars kan det vara. MEN jag har hittat ett jättebra recept på semlor HÄR om man vill äta semlor utan socker och spannmål. De blir faktiskt riktigt goda och ett fullvärdigt glutenfritt alternativ för att hålla ballong-/IBS-/magkatarr-magen glad och mitt kära blodsocker jämnt och fint.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback