Idag tänker jag lite extra på alla starka, härliga kvinnor jag vuxit upp med

Ni har väl inte missat att det är internationella kvinnodagen idag? En viktig dag för att uppmärksamma kvinnors situationer över hela världen och för att uppmärksamma kampen för jämställdhet.
 
Hur mycket eller lite feministiskt lagda ni än är, gamla eller unga, män eller kvinnor, så kan ni fira internationella kvinnodagen på ert eget vis. Visa kvinnorna du har omkring dig lite extra respekt och uppskattning som de förtjänar. Gör det inte bara idag utan visa varandra den respekten och uppskattningen varje dag oavsett kvinnodag, mansdag eller annan dag.
 
Jag tänker idag lite extra på alla starka, fina kvinnor jag haft omkring mig under hela min uppväxt och som präglat mig. De som visat mig att det är okej att ta plats, okej att säga ifrån och som dessutom lärt mig praktiska saker och lärt mig vara en kreativ och öppen människa. Jag har så mycket fin kvinnostyrka i min omgivning att jag nästan storknar när jag tänker på det <3
 
Grattis på internationella kvinnodagen!
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kvinnor är lika mycket värda som män Män är lika mycket värda som kvinnor
Är självklart och behöver inte ens diskuteras.
Älskar dej !

2014-03-08 @ 23:08:54

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback