Pånyttfödelse och ett avokadoexperiment

I vår kvarterslokal finns en bastu och där tillbringade jag min gårdagskväll under tiden Fredrik jobbade de sista av sina 14 arbetstimmar han skrapade ihop igår (SvenskaMusikAkademikersSångKåntest-vecka nu = mycket jobb för teknikfölk). Jag borde helt klart basta oftare alltså. Jag som annars drömmer HUR mycket konstigt och obehagligt som helst och typ badar i min egen svett på nätterna har i natt sovit som om jag vore pånyttfödd. Verkligen ett perfekt sätt att ånga ur sig den gamla veckan för att vara förberedd inför den nya.
 
Något som jag hoppas "ånga ur sig" nya, fräscha små skott snart är mina avokadokärnor som hänger i blöt just nu, hehe. Jag läste på Pinterest (såklart) att avokadokärnor går utmärkt att få plantor av genom att sticka tandpetare i dem, hänga dem över ett glas med vatten så de "badar upp till midjan" och sen vänta 2-3 veckor. Då ska det komma ett litet skott ur toppen på kärnan och botten ska börja producera rötter. Sen ska det bara vara att plantera skotten i jord och driva upp plantorna. Jag väntar med spänning på att mina små kärnor snart ska spricka upp och blotta små nya skott.
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback