Pyttipanna i vårfärger

När jag var i Robertsfors förra helgen hade jag med mig den lilla projektpåsen och i den låg min pyttipannastickning. Jag stickade färdigt de få varv som var kvar på pyttipannan och när jag kom hem i tisdags var jag himla ivrig att fästa trådar och blocka sjalen som pyttipannan blivit.
 
Sjalen i fråga heter alltså Pyttipanna och varför den heter så kan du kika in och läsa om hos mönsterskaparen Garnomera. På hennes blogg finns också mönstret, alldeles gratis och lättförståeligt.
 
Jag har stickat min pyttipanna på stickor 3,5mm i garnet Drops Fabel Print (75 % ull och 25 % polyamid). Färgen heter "310 Sunset" och för att vara ett självrandande garn tycker jag det är helt fantastiskt fint. Precis mina färger! Totalt gick det åt 71 gram garn så sjalen väger nästan ingenting. Den fungerar alltså helt utmärkt att sticka när en har lite restgarner eller ett överblivet nystan som jag hade här. Det blev nämligen ett nystan över när jag stickade sockor till svärmor, så det nystanet plus en annan liten snutt som också hade blivit över räckte precis. Helt perfekt!
 
Jag och min pytt kommer trivas finfint i vår känner jag. Till ett par ljusa jeans och mina knallrosa Converse kommer den här sjalen hänga fint kring halsen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin Ekström

Snyggt, både modell och sjal!

Svar: Tack Karin!
Matilda Karlsson

2014-03-23 @ 15:42:10

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback