Spontansocialt är bästa formen av socialt

Det blev en härlig spontansocial fredag igår. Jag och en vän bestämde sent på torsdag kväll att vi skulle ta en fredagslunch ihop och så blev det! Go-lunch och kaffe på stan, en runda i några affärer där vi drömde oss bort till framtiden och avslutningsvis en kopp te, ännu mer prat och lite musiklyssning innan jag begav mig vidare. En bra fredagsvana har vi skapat oss må jag säga. Lunch/fika och klokt, härligt prat några timmar sådär på fredagseftermiddagen sitter så himla fint alltså.
 
Mellan fyra och åtta hade vi mastodontrepetition med Piteå Vokalensemble och jag var fredagstrött och fnissig. Inte heller blev det bättre av att min fniss- och obskyra skämt-kompanjon i ensemblen var minst lika fredagstrött, haha. Hur som helst resulterade repet i ännu mer spontanhäng när Anna & Daniel hakade på hem till vår soffa för att kolla Let's Dance. Att Let's Dance sen tog slut redan halv tio hindrade oss inte från att fortsätta den trevliga kvällen inpå natten tills ögena stog i kors.
 
Spontant häng och mys är nog allra bästa formen av socialt. Det blir liksom så avslappnat och o-uppstyrt på ett härligt sätt som jag gillar. Skitsamma att en är trött efter veckan, att disken står odiskad osv osv. Impulsivitet är najs. Jag gillar att slippa massa förberedelser och förväntningar när det gäller det bästa, vardagssociala.
 
 
 
På stan igår hittade vi helt sjukt fina trasmattegrytlappar, de sätter jag upp på min to-do-list att tillverka!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback