Ti'n ba springer ifrån'ma

Jomen hej'ba. Alltså nu är det mindre än två veckor kvar tills jag, fästmannen och katten är bosatta på landet. I Snatra. Byn där jag föddes och levde mina första fem år. Det var ju nyss som jag tänkte på detta med tidsramen "det är ett helt sommarlov kvar" - det är alltså två månader sedan nu. Fattar ingenting.
 
Grej för grej betas av här uppe i Piteå och allt bockas av i sista-gången-listan. Vi packar nån flyttkartong här, säljer nån grej där, försöker tömma frysen så gott det går och jag trodde aldrig jag skulle säga det men: jag är in i helsike less på udda bitar av fläsk och vildsvin nu. I helgen gjorde jag dock en variant på pulled pork med vildsvinsskinka som blev himla bra!
 
Mycket mer inspirerande än såhär är jag inte just nu, utan det är mest körkortet som tar upp plats i min hjärna. Och ja, det faktum att jag gärna vill passa på att njuta av sista Pite-tiden också. Träffa folk, sjunga mycket och försöka att inte gräva ner mig själv i flyttkartongerna. :-)
 
Det är en ambivalent tid det här. Saknad av alla där hemma och en enorm glädje över att "flytta hem" samtidigt som det är ett visst vemod i att lämna vårt första gemensamma boende, lämna vänner som kommit att bli riktigt nära det senaste året och bryta upp med körer och ensembler.
 
Hej & hå! Hoppas ni har haft en fin våffeldag - det har jag!


Gluten- och sockerfria våfflor med grädde och kokta hallon:

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback