Toppenhelg med sushi och farmor Anka-paj

Vilken fin långhelg det har varit. I fredags eftermiddag tog jag alltså bussen ner till Robertsfors där jag möttes av fredagsmys. Först rännde vi ut i kalvstallet för att göra småkalvarna mätta och sedan fortsatte vi in för att göra oss själva mätta och glada.
 
Helgen fortsatte sedan med fyrmänningsmys hela lördagen (måste hitta på ett nytt ord för fyrmänning, det låter ju helt vansinnigt avlägset), och på söndagen fyllde Evve år! Ewa och jag fixade och donade hela dagen med diverse förberedelser under tiden själva födelsedagsbarnet var på jobbet. Vi rullade sushi, jag vispade chokladmousse och när födelsedagsbarnet kom hem blev det en alldeles förträffligt trevlig familjemiddag med hela storfamiljen.
 
Det blir lätt ett genomgående mat-tema på Herrgårdsfäboda när jag är där. Vi experimenterar och fixar och jag suger i mig kunskap så mycket jag någonsin kan. Således blev det ett pajexperiment igår till eftermiddagskaffet. Vi ville göra en riktig farmor Anka-paj sådär med flätat lock ni vet, amerikanskt så det förslår, och vi hittade ett recept som faktiskt blev himla bra. Kvällen spenderade vi i grillstugan runt elden, inlindade i renskinn och påklädda som små hattifnattar. Utanför var det -12, stjärnklart och fullmåne. Där inne satt vi och värmde föttren vid brasan, åt den godaste grillade osten jag någonsin ätit (Ewas hemgjorda, MUMS), slickade i oss curry-aioli och tjattrade om allt möjligt. Mitt i alltihop var såklart labben Bruno som är som en charmig, busig tonåring som är totalt oförarglig <3
 
Så bra jag har det som har en extrafamilj att åka till och bara må sådär himla bra!

Ja ni ser ju: som en hattifnatt mitt i ett hjärtligt gapskratt, min signaturpose, där axlarna hoppar och den charmerande dubbelhakan uppenbarar sig.
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback